بررسی رابطه هوش هیجانی، کمال‌گرایی و اهمال‌کاری تحصیلی در دانش‌آموزان ابتدایی//
کد مقاله : 1359-HMA
نویسندگان
صغری یوسفی دوگوری *
آموزش و پرورش
چکیده مقاله
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش هیجانی، کمال‌گرایی دانش‌آموزان و اهمال‌کاری تحصیلی می‎باشد. پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری آن دانش‌آموزان پسر سال ششم دوره ابتدایی رشت بود که 240 نفر با استفاده از نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه‌های کمال‌گرایی چند بعدی هویت و فلت (1991)، هوش هیجانی شرینگ (1996) و سنجش اهمال‌کاری تحصیلی سولومون و راث بلوم (1984) بود. نتایج حاصل از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره نشان داد که بین کمال‌گرایی خویشتن‌مدار و کمال‌گرایی کل با اهمال‌کاری رابطه وجود دارد (01/0>p). همچنین بین هوش هیجانی با اهمال‌کاری رابطه وجود ندارد (01/0
کلیدواژه ها
کمال‌گرایی، هوش هیجانی، اهمال‌کاری، دانش‌آموزان..
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی