ارائه الگوی دین پذیری مشتاقانه برای متوسطه دوره دوم شهرستان گچساران
کد مقاله : 1344-HMA
نویسندگان
ابوطالب عوض زاده *
استادیار. گروه علوم تربیتی. دانشگاه فرهنگیان. ایران
چکیده مقاله
در جوامع دینی که دین به‌عنوان یکی از ارکان اصلی زندگی فردی و اجتماعی محسوب می‌شود، تربیت دینی همواره موردتوجه جدی متصدیان تربیتی است. در کشور ما نیز پس از انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی برای تحقق اهداف تربیت دینی در نظام آموزشی انجام‌شده است، به صورتی که مرور سند تحول بنیادین نظام آموزشی (1390) نشان می‌دهد که در تعریف تربیت و بیان اهداف تربیت، اصل و اساس مبتنی بر تربیت اسلامی می‌باشد. جدا از اهداف و اصول تربیت، رویکرد زیربنایی به تربیت و نوع مواجهه با متربی، یکی از مسائل اصلی جریان تربیت می‌باشد. مفهوم تربیت دینی و کارکرد آن متأثر از مجموعه عواملی است که مهم‌ترین آن جایگاه خدا در دین و در رتبه ایمان به‌روز قیامت و جزای الهی است.
کلیدواژه ها
الگوی دین پذیری، دین پذیری مشتاقانه،دوره دوم متوسطه.
وضعیت: پذیرفته شده