بررسی رابطه ساده و چندگانه رابطه اعتیاد به اینترنت و سبک های هویتی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه |
کد مقاله : 1334-HMA |
نویسندگان |
عبدالله مکوندی *1، زرین تاج طهماسبی2 1. مدرس مدعو پردیس حضرت رسول اکرم (ص)و فاطمه الزهرا(س) 2دبیر آموزش و پرورش شهرستان رامهرمز |
چکیده مقاله |
هدف از این پژوهش بررسی رابطه اعتیاد به اینترنت و سبک های هویتی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان باغملک در سال تحصیلی 98-1397 بود. به همین منظور285نفر با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای خوشه ای انتخاب شدند. ابزار های پژوهش عبارت بودند از پرسشنامه اعتیاد به اینترنت یانگ( )IAT)، پرسشنامه سبکهای هویتی برزونسکی(ISI-6G) ، پرسشنامه عملکرد تحصیلی فام و تیلور که به منظور تجزیه تحلیل از روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون، و رگرسیون استفاده شد. نتایج نشان می دهد، بین اعتیاد به اینترنت و سبک های هویتی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان باغملک رابطه وجود دارد. |
کلیدواژه ها |
اعتیاد به اینترنت، سبک های هویتی، عملکرد تحصیلی |
وضعیت: پذیرفته شده |