آموزش الهیات با استفاده از روشهای نوین |
کد مقاله : 1310-HMA |
نویسندگان |
خداویردی عباسزاده معروفان *1، مهدی چیت ساز2، میر محمد سیدی3، رضا هادی2 1علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، تبریز، ایران 2دانشجوی کارشناسی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تبریز، ایران 3کارشناس مسئول فرهنگی پردیس علامه امینی تبریز |
چکیده مقاله |
معرفت به معنای شناخت است. شناختی که اولین مرحله از آشنایی و قدم گذاشتن در مسیر قربالهی است و هرچه معرفت بیشتر و وسیعتر گردد، آشنایی و قرب کاملتر خواهد شد تا جایی که پیوسته قلب انسان وابسته به خدای متعال میشود و در همه حال متوجه او خواهد بود و میتواند راهنمای رحمت و نماینده مهربانی و بخشش الهی گردد. هدف از رشته الهیات و معارف اسلامی قدم گذاشتن در همین مسیر است. قدم گذاشتن در مسیری که به یاری مطالعه، تحقیق، پژوهش و تلاش و توکل میتوان به شناخت خود و خداوند دست یافت. در نتیجه به دلیل اهمیت خیلی بالای این رشته و با توجه به نیاز روز افزون وزارت آموزش و پرورش به دبیران معارف اسلامی و کمبود چشمگیر معلمان و مربیان آگاه به مسائل اسلامی در مؤسسات مختلف به خصوص در مراکز تربیت معلم، ما برآن شدیم تا به بررسی عوامل مؤثر در آموزش الهیات بپردازیم. ما در این پژوهش با استفاده از روش کتابخانهای و تجربیات استادان مراکز تربیت معلم به بررسی راهبردهای تدریس مؤثر در آموزش الهیات میپردازیم. |
کلیدواژه ها |
سواد قرآنی، انس با قرآن، آموزش و پرورش، معلم. |
وضعیت: پذیرفته شده |