نقشه ی مفهومی بر تقویت یادگیری زبان دوّم |
کد مقاله : 1296-HMA |
نویسندگان |
سهیلا ابطحی * دبیر آموزش وپرورش (سرگروه آموزشی عربی) استان مازندران شهرستان فریدونکنار |
چکیده مقاله |
نقشه ی مفهومی ابزاری تصویری است برای یادگیری بهترکه بیشتر در مرحله ی دوم ارتقای آموزشی به ما کمک می کند ومی تواند به عنوان یک روش جدید یادگیری فراگیران را تقویت نماید شود. بر اساس نظریه آزوبل ساخت شناختی و تغییراتی که بر اثر یادگیری در آن صورت می گیرد، اساس یادگیری را تشکیل می دهد.پیشرفت یادگیری زبان آموزان تحت تأثیر عوامل مختلفی است که اگر این عوامل و چگونگی تأثیر آنها دریادگیری زبان آموزان مورد شناسایی قرارگیرد،به خوبی میتوان به اهداف یاددهی یادگیری دست یافت یکی از این عوامل مهم ،روش های آموزش معلم است؛بنابراین باید درآموزش مهارت خواندن روشی اتخاذ کرد تا زبان آموزان نقش فعالی در فرایندآموزش داشته باشندو اطلاعات جدید را با دانش قبلی آنها مرتبط ساخت؛ یعنی بازنمایی نموداری از دانش، در مورد اید ة اصلی خاصی است، که رابطه های ، یادگیری معنادار و فعال رخ دهد نقشه مفهومی معنی دار بین مفاهیم را نشان می دهد. روش تحقیق به صورت کتابخانه ایی بوده است. |
کلیدواژه ها |
نقشه، مفهومی،یادگیری، تقویت ، زبان دوم |
وضعیت: پذیرفته شده |