شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر بهرهوری در آموزش و پرورش (مورد مطالعه: اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان) |
کد مقاله : 1286-HMA (R1) |
نویسندگان |
سارا امیدبخش *1، محمد حسن محسن نسب2، رجب کیانی3 1آموزش و پرورش ناحیه 3 2آموزش وپرورش ناحیه3 3کارشناس مسئول هوشمندسازی دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت رسول اکرم (ص) |
چکیده مقاله |
هدف از تحقیق حاضر، شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر بهرهوری در آموزش و پرورش (مورد مطالعه: اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان) است. این تحقیق یک تحقیق اکتشافی –پیمایش بوده که در زمره تحقیقات توصیفی قرار میگیرد. از جامعه آماری خبرگان، نمونه آماری برابر 15 نفر از دانشگاهیان، خبرگان و مدیران استراتژیک اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان به روش گلوله برفی انتخاب شدند. برای شناسایی عوامل مؤثر بر بهرهوری در آموزش و پرورش از مصاحبههای نیمه ساختاریافته استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادههای حاصل از تحقیق، از نرمافزارهای SPSS و Expert Choice استفاده گردیده است. پس از تحلیل دادهها عوامل مدیریتی، عوامل فردی و اجتماعی-روانی، عوامل فرهنگی، محیطی و اقتصادی، عوامل شخصیتی، عوامل آموزش بهعنوان عوامل مؤثر بر بهرهوری در آموزش و پرورش از مصاحبههای نیمه ساختاریافته استخراج شد. |
کلیدواژه ها |
بهرهوری، عوامل مدیریتی، عوامل فردی و اجتماعی-روانی، عوامل فرهنگی، محیطی و اقتصادی، عوامل شخصیتی، عوامل آموزش |
وضعیت: پذیرفته شده |