شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر بهره‌وری در آموزش و پرورش (مورد مطالعه: اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان)
کد مقاله : 1279-HMA (R1)
نویسندگان
محمد حسن محسن نسب *1، رجب کیانی شاهوندی2، سارا امیدبخش3
1آموزش وپرورش ناحیه3
2کارشناس مسئ.ل هوشمندسازی دانشگاه فرهنگیان
3دبیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز
چکیده مقاله
هدف از تحقیق حاضر، شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر بهره‌وری در آموزش و پرورش (مورد مطالعه: اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان) است. این تحقیق یک تحقیق اکتشافی –پیمایش بوده که درزمره تحقیقات توصیفی قرار میگیرد. ازجامعه آماری خبرگان، نمونه آماری برابر 15 نفر از دانشگاهیان، خبرگان و مدیران استراتژیک اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان به روش گلوله برفی انتخاب شدند. برای شناسایی عوامل مؤثر بر بهره وری در آموزش و پرورش از مصاحبه‌های نیمه ساختار یافته استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل از تحقیق، از نرم افزارهای SPSS و Expert Choice استفاده گردیده است. پس از تحلیل داده‌ها عوامل مدیریتی، عوامل فردی و اجتماعی-روانی، عوامل فرهنگی، محیطی و اقتصادی، عوامل شخصیتی، عوامل آموزش به عنوان عوامل مؤثر بر بهره‌وری در آموزش و پرورش از مصاحبه‌های نیمه ساختار یافته استخراج شد.
کلیدواژه ها
بهره‌وری، عوامل مدیریتی، عوامل فردی و اجتماعی-روانی، عوامل فرهنگی، محیطی و اقتصادی، عوامل شخصیتی، عوامل آموزش
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی