نقدی بر شیوه‌ی آموزش نوشتن در کتاب‌های نگارش دوره‌ی متوسطه‌ی اوّل (با تأکید بر نگارش پایه‌ی هفتم)
کد مقاله : 1264-HMA
نویسندگان
شیما فاضلی *
دبیر ادبیات فارسی/ آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز
چکیده مقاله
این پژوهش به شیوه‌ی تحلیلی و توصیفی به بررسی شیوه‌ی آموزش ساختار نوشته در کتاب‌ نگارش پایه‌ی هفتم می‌پردازد که در ضمن آن به برخی از کاستی‌های این شیوه‌های آموزش اشاره می‌شود و راه‌کارهایی برای بهبود و اصلاح آن ارائه می-گردد. بررسی‌های این پژوهش نشان می‌دهد، نخستین موضوعی که به کاهش این مشکلات می‌انجامد تعیین اهداف اساسی از تألیف این کتاب است. در مراحل بعد با غنی‌تر کردن بخش محتوایی به وسیله‌ی توضیح، تفصیل و ایجاد برخی تقدم و تأخرها در دروس مربوط به هریک از اجزای نوشته می توان در جهت تدوین مطالبی علمی‌تر و مؤثرتر قدم برداشت.

کلمات کلیدی: کتاب نگارش، دوره‌ی متوسطه‌ی اوّل، نقد، ساختار نوشته، مقدمه، بدنه، نتیجه‌گیری
کلیدواژه ها
کتاب نگارش، دوره‌ی متوسطه‌ی اوّل، نقد، ساختار نوشته، مقدمه، بدنه، نتیجه‌گیری
وضعیت: پذیرفته شده