روش های آسان سازی حفظ قرآن کریم در پایه ابتدایی |
کد مقاله : 1262-HMA (R1) |
نویسندگان |
فاطمه ممبینی *1، سیده آمال نوری2، فریده سلامت نیا3 1پردیس فاطمه زهرا شماره 2 اهواز 2پردیس فاطمه زهرا(س).اهواز 3گروه ادبیات فارسی |
چکیده مقاله |
چکیده یکی از هدف های این مقاله توجه بیش تر به زنگ قرآن وآموزش قرآن می باشد ؛ به گونه ای که حفظ وروان خوانی قرآن کریم برای دانش آموزان پایه ابتدایی آسان گردد. امروزه معلمان زیادی در جامعه معلمی ، برای آموزش وحفظ قرآن نسبت به دروس دیگر کم تر وقت میگذارند. دراین مقاله حفظ قرآن باشیوه های نوین وامروزی دراختیار شماقرار می گیردکه بااستفاده ازآنها می توان قرآن را در زنگ ورزش،هنروحتی ساعات کوتاه زنگ قرآن کار کرد به گونه ای که در ذهن دانش آموز ماندگارشود. علاوه بر همه این موارد قرآن به عنوان معجزه ای ماندگاروجاویدان ازسوی خداوند می باشدکه قرائت،حفظ وبه کار بردن آن برزندگی اجتماعی وفردی دانش آموزتاثیر بسزایی دارد. ازآن جایی که قرآن مملو از سرواندرز وداستان های زیبا است می توانند با بازی آن را بهتر فرا گیرند. یکی از عوامل موثر در فراگیری دروس ابتدایی بازی است.بازی بهترین روش برای دانش آموزان کم سن ابتدایی است.معلمان می توانند با استفاده ازبازی قرآن را ساده تر وسریع تر به دانش آموزان آموزش دهندوقدرت تصویر سازی وفهم آنان رابالا برند. هدف از بازی کردن به مسخره گرفتن قرآن وآیات آن نیست بلکه روشی برای تسهیل در فراگیری است؛همچنین معلم می تواند با ایده های خود روش های بیشتر وجدیدتری ارائه دهدوبرای این درس مثل تمامی دروس وقت بگذارد.دقت داشته باشیم که به علت جایگاه رفیع قرآن باید توجه کافی ولازم را به آن داشته باشیم ودانش آموزان را با روش های سنتی خسته ودل زده نکنیم. |
کلیدواژه ها |
قرآن، بازی ، دانش آموزان |
وضعیت: پذیرفته شده |