تربیت و ارتباط با خانواده و مدرسه
کد مقاله : 1229-HMA
نویسندگان
فاطمه ابراهیمی *
اموزش و پرورش ماکو
چکیده مقاله
چکیده:
کودکان در سنین مدرسه دست‌کم یک‌سوم از زمان خود را بیرون از منزل و در محیط‌های آموزشی سپری می‌کنند. این مدت زمان نسبتا بالا، گاهی این تصور را در والدین ایجاد می‌کند که یک نهاد اجتماعی دیگر وارد کار شده است تا به کاهش حجم مسوولیت‌های والدین کمک کند.آنها از این به بعد در درجه اول کارکنان مدرسه را در قبال وضعیت درسی و تربیتی فرزندانشان پاسخگو می‌دانند. این تصور اگرچه امروزه بین والدین ایرانی بسیار شایع شده است، اما چندان درست به نظر نمی‌رسد. واقعیت این است که این دو نهاد اجتماعی تنها در همکاری با یکدیگر، قادر خواهند بود تا به اهدافشان جامه عمل بپوشانند.
آگاهی از نقش‌ها و وظایف هر یک از نهادها و شیوه‌های همکاری بین آن دو می‌تواند شما را در کمک کردن به آینده فرزندانتان و برقراری یک رابطه صحیح با محیط آموزشی او کمک کند. جامعه‌شناسان از خانواده به عنوان گروه نخستین یاد می‌کنند. چرا که فرزندان ابتدا در این گروه، تحت آموزش قرار می‌گیرند و مهارت‌هایی را که برای زندگی در اجتماع نیاز دارند، می‌آموزند. بنابراین خانواده نهادی است که برای اولین بار قواعد، هنجارها و ارزش‌های پذیرفته شده در بین افراد جامعه را برای کودک توضیح می‌دهد و از او می‌خواهد به آنها احترام بگذارد.
کلیدواژه ها
تربیت رفتار شخصت اینده
وضعیت: پذیرفته شده