بررسی حدود کارکردهای زبان و زبان آموزی در فرایندهای تربیتی |
کد مقاله : 1196-HMA |
نویسندگان |
علی احمدی *1، مهران معماری2 1دانشجوی رشته اموزش زبان انگلیسی 2دانشگاه زبان |
چکیده مقاله |
امروزه با توجه به اهمیت تربیت در آیندهی جوامع و همچنین با توجه به کاربرد گستردهی زبان در عرصههای مختلف تربیتی، زباناموزی به یکی از مهمترین ابعاد تربیتی تبدیل شده است که لازم است از جهات مختلف مورد بررسی قرار گیرد. بررسی حدود کارکردهای زبان در ارایه، جهت کسب معرفت و رسیدن به تربیت، راهی است برای آگاهی از کاربرد زبان در تربیت که میتواند آنرا تحت تاثیر خود قرار دهد. در این مقاله سعی بر آن شده است تا نظرات تربیتی اندیشمندان و مربیان و بافتهای زبانی و نظام تربیتی مورد بررسی قرار گیرد، تا حدود اثرپذیری تربیت از زبانآموزی مشخص گردد. از نتایج این مقاله این است که زبان بسیار گسترده و دارای وجهها و روشهای گوناگون میباشد و باید از آن بهدرستی و با دقت استفاده شود. اگر از آن درست استفاده نشود حتی میتواند پیامدهای منفی به دنبال داشته باشد. |
کلیدواژه ها |
آموزش، تربیت، زبان، زبان آموزی |
وضعیت: پذیرفته شده |