تحلیلی از پژوهش‌های انجام شده در حوزه علوم تجربی دوره متوسطه اول
کد مقاله : 1177-HMA
نویسندگان
فرحناز کیانی *
علوم تربیتی
چکیده مقاله
با توجه به اهمیت و نقش علوم پایه در جامعه مطالعات انجام شده در این حوزه از گستردگی و پراکندگی برخوردار هستند لذا این موضوع ضرروت مروری نظام مند بر تحقیقات علمی انجام شده را بیش از پیش آشکار می‌کند. ارزیابی دو جنبه‌ی رو‌‌ش‌شناسی و یافته‌های این پژوهش‌ها می‌تواند گام مؤثری برای ترسیم تصویری جامع‌تر از مطالعات صورت گرفته قلمداد شود. از این روی، مطالعه حاضر، ضمن دسته بندی و یکپارچه‌سازی مطالعات صورت گرفته و تحلیل آن‌ها در این حوزه به این پرسش پاسخ می‌دهد که آموزش علوم پایه در دوره متوسطه اول چگونه مورد بررسی قرار گرفته‌است؟ این مطالعه به روش توصیفی تحلیلی انجام شد. نتایج به دست آمده نشان داد پژوهش‌های مورد مطالعه از جامعیت برخوردار نیستند.
کلیدواژه ها
آموزش علوم تجربی، متوسطه اول، علوم پایه.
وضعیت: پذیرفته شده