بررسی رابطه بین دانش، مهارت و نگرش آموزگاران ابتدایی با میزان بهره گیری آنان از تکنولوژی آموزشی در مدارس ابتدایی شهر مسجدسلیمان |
کد مقاله : 1171-HMA |
نویسندگان |
ناهید جمالی گله *1، محمدرضا طاهری2 1دانش آموخته کارشناسی ارشد علوم تربیتی،دانشگاه آزاداسلامی واحد مسجدسلیمان، ایران ،مسجدسلیمان 2دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین دانش، مهارت و نگرش آموزگاران ابتدایی با میزان بهره گیری آنان از تکنولوژی آموزشی در مدارس ابتدایی شهر مسجدسلیمان بود. روش تحقیق این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش نیز توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری آن شامل کلیه دانش آموزان دوره ابتدایی 97-1396 تشکیل می دهند که تعداد آنها 160 نفر است. با توجه به جامعه آماری با استفاده از فرمول تبیین حجم نمونه کوکران تعداد 110 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شده اند. ابزار جمعآوری دادههای پژوهش مقیاس نگرش نسبت به کاربرد تکنولوژی در آموزش توسط یاکووز (2005) بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS22 و روش رگرسیون چند متغیره استفاده شد. یافته ها نشان داد بین دانش با بهره گیری از تکنولوژی آموزشی همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. بین مهارت با بهره گیری از تکنولوژی آموزشی همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. بین نگرش با بهره گیری از تکنولوژی آموزشی همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد و بین دانش، مهارت و نگرش آموزگاران ابتدایی با میزان بهره گیری آنان از تکنولوژی آموزشی رابطه چندگانه وجود دارد. |
کلیدواژه ها |
دانش، مهارت، نگرش، تکنولوژی آموزشی. |
وضعیت: پذیرفته شده |