بررسی نقش کاربرد الگوههای نوین تدریس در پیشرفت تحصیلی دانشجویان
کد مقاله : 1165-HMA
نویسندگان
فاطمه رضایی *
گروه مدیریت آموزشی،واحد امیدیه، دانشگاه آزاد اسلامی، امیدیه، ایران،
چکیده مقاله
چکیده
از مهمترین اهداف این تحقیق می توان به اطلاع یافتن از میزان آگاهی دانشجویان از متد یادگیری،تاثیراین متد در پیشرفت تحصیلی وارائه الگویی مناسب وموفق و کاربردی درراستای آموزش و یادگیری موفق برای دانشجویان علاقمند به یادگیری اشاره کرد. روش تحقیق توصیفی واز نوع پس از وقوع است. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته است که قبل از انجام تحقیق ، روایی و پایایی ان محاسبه شد. این پرسشنامه حاوی 35سوال مرتبط با موضوع تحقیق و 8 فرضیه پژوهش و در راستای دست یابی به هدف اصلی تحقیق، در مقیاس لیکرت و با 6 گزینه پاسخ تهیه و تنظیم شده است. پرسشنامه در یک نمونه آماری 500 نفره که به روش تصادفی ساده انتخاب شده بودند مورد بررسی قرار گرفت. جهت بالا بردن دقت مطالعه آنالیز داده ها با کمک نرم افزارهوشمند شبکه های عصبی استفاده گردید و پیش بینی های لازم توسط این مدل تخمینگر انجام شد. نتایج نشان داد که اکثریت دانشجویان متد نوین یادگیری را نمی شناسند، اکثریت افراد تاثیر و رابطه این روش ها را در ارتباط طولی و عرضی بین دروس مختلف موثر دانسته و مایل به استفاده از این روش ها بودند، با تایید نقش و تاثیر متد نوین یادگیری در میزان خلاقیت ، ابتکار و شکوفایی استعداد ، وضوح می توان نیاز به استفاده از این روش ها را جهت پرورش افراد خلاق و شکوفایی استعداد آنها را بیان کرد ، اکثریت پاسخ دهندگان به پرسشنامه، تاثیر و ارتباط بین استفاده از روش های نوین یادگیری و پزوهشگر شدن افراد و نیز فعالیت علمی و موفقیت انها در این زمینه را تایید کرده اند.
کلیدواژه ها
کلید واژه: الگوههای نوین ، پیشرفت تحصیلی، تدریس
وضعیت: پذیرفته شده