آنالیز نقش کاربرد الگوههای نوین مطالعه و یادگیری در پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد استان خوزستان
کد مقاله : 1154-HMA
نویسندگان
فاطمه رضایی *
گروه مدیریت آموزشی،واحد امیدیه، دانشگاه آزاد اسلامی، امیدیه، ایران،
چکیده مقاله
چکیده
این پژوهش از نظر هدف کاربردی و با هدف آگاهی از متد مورد استفاده دانشجویان و ارائه متد نوین مطالعه برای دانشجویان علاقمند به پیشرفت تحصیلی است. روش تحقیق از نظر نوع کمی، از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جمع‌آوری داده‌ها توصیفی اکتشافی و پس از وقوع بود. ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه محقق ساخته بود که قبل از انجام تحقیق، روایی و پایایی آن محاسبه شد. پرسشنامه حاوی 30 گویه در مقیاس لیکرت و با 6 طیف پاسخ بر اساس 7 فرضیه تحقیق بود. جامعه آماری حدود 30 هزار نفر بود که حجم نمونه با سطح خطای 05%با استفاده از فرمول نمونه‌گیری کوکران 380 نفر انتخاب شد و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای پرسشنامه در بین آنها توزیع شد. پس از جمع آوری پرسشنامه ها آنالیز داده‌ها با استفاده از هوش مصنوعی شاخه شبکه عصبی انجام شد. نتایج نشان داد که اکثریت دانشجویان متد نوین مطالعه و یادگیری را نمی‌شناسند، با معرفی این روش‌ها به طورخلاصه درراهنمای پرسشنامه، اکثریت افراد تاثیر و رابطه این روش‌ها را در ارتباط طولی وعرضی بین دروس مختلف موثر دانستد، با تایید نقش متد نوین مطالعه در میزان خلاقیت، ابتکار و شکوفایی استعداد افراد در این طرح به وضوح می‌توان نیاز به استفاده از این روش‌ها را جهت پرورش افراد خلاق و شکوفایی استعداد آنها را بیان کرد، اکثریت پاسخ دهندگان به پرسشنامه، تاثیر و ارتباط بین استفاده از روش-های نوین مطالعه و پژوهشگرشدن افراد و نیز فعالیت علمی و موفقیت آنها دراین زمینه راتایید کرده‌اندو... در پایان راهکارهای مناسبی جهت رفع موانع موجود ارائه شده است.
کلیدواژه ها
کلید واژه: متد نوین مطالعه، یادگیری،پیشرفت تحصیلی،شبکه عصبی
وضعیت: پذیرفته شده