بررسی تاثیر شادی بر کیفیت زندگی ویادگیری بهتر دانش آموزان و ارائه راهکارهایی برای رسیدن به مدرسه ای شادتر
کد مقاله : 1144-HMA
نویسندگان
غلامحسین روشن *1، حسین فراست2، علی گوهریان1، علیرضا قادری3، مصطفی هاشم پور4
1علوم پایه پ/ردیس شهید رجائی /دانشگاه فرهنگیان /شیراز / ایران
2علوم پایه/پردیس شهید رجائی/دانشگاه فرهنگیان/ شیراز /ایران
3دانشجوی کارشناسی شیمی پردیس شهید رجایی شیراز
4دانشجوی رشته آموزش شیمی پردیس شهید رجائی فارس
چکیده مقاله
چکیده :
در عصر حاضر زندگی متفاوت از زمان های گذشته می باشد.پدیده های جدید متنوع وبه هم پیچیده آنچنان
فراوان و سرعت تغییرات آنقدر زیاد گردیده و در نتیجه آن خلق دانایی ها ، توانایی ها و امکانات تازه اجتناب ناپذیر گردیده .هرچند گرفتاریها و مغضلات جدید وپیچیده را هم بدنبال دارد .انتظار این است دانستنی ها ومهارت ها نو باید قادر باشندبه ایجاد امنیت روانی و احساس زیبایی دوستی و آرامش درزندگی و در مواجهه با مشکلات زندگی کمک نماید .
در روند استفاده از امکانات در راه مقابله منطقی و فراگیر مسائل دنیای جدید به خصوص نگرش های نوجوانان باید از اصول بهداشت روانی استفاده نمود ،چرا که نوجوانان ما نیازمند فضای شاد برای شاداب زیستن هستند .در شرائطی که بخصوص اکثر افراد ساکن در شهر های بزرگ منازلی بسیار کوچک وفاقد فضاهای مناسب بازی می باشند.چون دانش آموزان بعد از خانه بیشتر وقتشان در مدارس سپری می گردد حداقل کاری که می توان در تامین بهداشت روحی و جسمی فرزندان مان داشته باشیم ایجاد فضایی شاد در مدرسه می باشد .با طراحی مناسب و خلق فضای مناسب در مدارس و توجه به علائق نونهالان خود فرصت های برای شاد زیستن فرزندان ایجاد نموده و علاقمندی دانش آموزان به محیط مدسه را در پی خواهد داشت .
برای نیل به شاداب سازی مدارس باید تحولات جدی در سطح کلان در نگرش مدیران و مسئولان نظام آموزشی از وزارت خانه تا مسئولین مدارس وهماهنگی با والدین دانش آموزان ایجاد نمود و شاداب سازی مدارس را باید در ابعاد ظاهری و معنوی جستجو کرد. و عواملی که سد راه این اهداف مهم می باشد را شناسایی نمود و سعی در برطرف نمودن و کاهش این موانع نمود .دانشجویان و اعضاء هیات علمی دانشگاه فرهنگیان با توجه به رسالتی که دارند در این خصوص می تواند نقش مهمی ایفا نمایند.
کلیدواژه ها
کلمات کلیدی: شاداب سازی مدارس ،شادمانی ،شاد زیستن یاد گیری ، مدرسه شاد ،معلم شاد
وضعیت: پذیرفته شده