رویکرد مدیریت مدرسه محوری و موانع و مشکلات آن از دیدگاه مدیران دبیرستان های دولتی شهر اهواز
کد مقاله : 1121-HMA
نویسندگان
اکبر هاشمی فرد *1، سید مسلم موسوی2، انیس ایرانپور مبارکه3
1مدرس دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان
2دبیر آموزش و پرورش ناحیه دو اهواز
3دبیر آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز
چکیده مقاله
هدف اصلی این تحقیق بررسی رویکرد مدیریت مدرسه محور در دبیرستان های دولتی شهر اهواز و همچنین سنجش میزان آگاهی و نظرات مدیران از ماهیت مدرسه محوری و مسائل و مشکلات مربوط به آن است . سئوالات این تحقیق عبارتند از : 1- آگاهی مدیران دبیرستان های دولتی شهر اهواز در رابطه با مدیریت مدرسه محور چه میزانی می باشد ؟ 2-میزان موافقت این مدیران در رابطه با مدیریت مدرسه محور چیست ؟ 3- ضرورت اجرای طرح مدرسه محوری در اهواز از نظر این مدیران چه مقدار می باشد ؟ 4- موانع و مشکلات اجرای طرح مدرسه محوری از نظر این مدیران کدامند ؟ نتایج نشان داد که الف-میزان کل آگاهی افراد نمونه 59/3 از 5 می باشد که در حد مطلوبی می باشد . ب- میانگین کل موافقت افراد نمونه نسبت به طرح مدرسه محوری 85/3 از 5 می باشد که درحد بسیار مطلوبی می باشد . ج- میانگین کل میزان ضرورت اجرای طرح در دبیرستان های دولتی شهر اهواز از نظر افراد نمونه 58/3 از 5 می باشد که در حد مطلوبی می باشد . و عامل سیاسی و قدرت ( مسئولین )، مدیریتی، عامل فرهنگی و اجتماعی، عامل ساختار و امکانات، و عامل آگاهی و دانش به ترتیب اولویت به عنوان موانع مهم مدرسه محوری قلمداد شده اند.
کلیدواژه ها
مدرسه محوری ، موانع و مشکلات ، مدیران، شهر اهواز
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی