بررسی رابطه کارایی و کیفیت‌بخشی به انجمن اولیا و مربیان با پیشرفت تحصیلی فراگیران ابتدایی مدارس دخترانه شهر مسجدسلیمان در سال تحصیلی 97-98
کد مقاله : 1118-HMA
نویسندگان
محمدرضا طاهری *
دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی رابطه کارایی و کیفیت بخشی به انجمن اولیاء و مربیان با پیشرفت تحصیلی فراگیران ابتدایی مدارس دخترانه شهر مسجدسلیمان می باشد. جامعه آماری شامل 240 نفر از اولیاء و مربیان مدارس دخترانه ابتدایی شهر مسجدسلیمان می باشد. پژوهش از نظر دسته بندی در دسته پژوهش های نظری و کاربردی قرار دارد و از نظر ماهیت رویکرد همبستگی می باشد. ابزار گرداوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته است. داده های جمع اوری شده از طریق ازمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه با استفاده از نرم افزار اماری spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در این پژوهش فرضیه تحقیق مورد تایید قرار گرفت و نتایج، حاکی از ان است بین کارایی و کیفیت بخشی انجمن اولیاء و مربیان با پیشرفت تحصیلی فراگیران ابتدایی مدارس دخترانه مسجدسلیمان در سطح معنادار 01/0 رابطه معنی دار وجود دارد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که بین کارایی و کیفیت بخشی انجمن اولیاء و مربیان با پیشرفت تحصیلی فراگیران رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و کارایی و کیفیت بخشی به انجمن اولیاء و مربیان باعث پیشرفت تحصیلی فراگیران می شود.
کلیدواژه ها : انجمن اولیاء و مربیان ، پیشرفت تحصیلی ، فراگیران ابتدایی.
کلیدواژه ها
انجمن اولیاء و مربیان ، پیشرفت تحصیلی ، فراگیران ابتدایی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی