نقش مدیریت زمان درکاربست مولفه های سازمان یادگیرنده در مدارس ابتدایی ناحیه 3 اهواز |
کد مقاله : 1117-HMA |
نویسندگان |
لیلا بهمئی *1، سوزان خسروی2، سیدمحمد رفیع یزدانی3، هاشم بهمئی4 1گروه اموزش ابتدایی ، واحد امیدیه دانشگاه ازاد اسلامی واحد امیدیه 2معلم مدارس اهواز، اهواز، ایران 3گروه مدیریت خانواده، اهواز ، ایران، آموزشکده فنی و حرفه ای دختران، اهواز، ایران 4معلم مدرسه سما دانشگاه آزاد، امیدیه، ایران |
چکیده مقاله |
چکیده هدف از پژوهش حاضر مطالعه تاثیر مدیریت زمان به عنوان شاخصی موثر درکاربست مولفه های سازمان یادگیرنده در مدارس ابتدایی در سال 1396 بود. جامعه آماری در این مطالعه شامل 60 نفر از مدیران مدارس ابتدایی دولتی و غیرانتفاعی ناحیه 3 شهرستان اهواز که در سال تحصیلی 96-1395 به کار اشتغال داشتند، بود. این تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش جزء تحقیقات توصیفی از نوع همبستگی می باشد.. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه مدیریت زمان کویین (2003) و سازمان یادگیرنده مدل سنگه (1391) بود. برای تحلیل دادهها از آزمون کلموگروف- اسمیرنوف برای نرمال بودن داده ها و از روش t تک نمونه ای و ضریب همبستگی پیرسون استفاده و سطح معنی داری 05/0=α در نظر گرفته شد. نتایج نشان داد با افزایش مدیریت زمان، کاربست مؤلفههای سازمان یادگیرنده در همه مولفههای تسلط فردی، مدل ذهنی، یادگیری تیمی، آرمان مشترک و تفکر سیستمی در مدارس ابتدایی شهر اهواز افزایش یافت. همچنین مدیریت زمان گروه مدارس ابتدایی دولتی بیشتر از مدارس ابتدایی غیر انتفاعی بود. |
کلیدواژه ها |
مدیریت زمان، سازمان یادگیرنده، مدارس ابتدایی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |