ارزیابی تاثیر اعتماد به نفس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان متوسطه (مطالعه موردی: شهرستان ایذه) |
کد مقاله : 1114-HMA |
نویسندگان |
فرزانه مهرپرور * ایران اهواز دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا |
چکیده مقاله |
چکیده موفقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان هر جامعه نشان دهنده نظام آموزشی در زمینه هدف یابی و توجه به رفع نیازهای فردی است. یکی از متغیرهایی که بر پیشرفت تحصیلی تاثیر بسزایی دارد اعتماد بنفس است. برای این منظور، این پژوهش با هدف ارزیابی رابطه اعتماد بنفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه در شهرستان ایذه در سال 98-1397 اجرا شد. در این پژوهش 80 نفر از دانش آموزان که شامل 40 پسر و 40 دختر بودند انتخاب شدند. روش نمونه گیری بصورت تصادفی ساده بود. جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای این پژوهش به دو صورت کتابخانهای و طراحی پرسشنامه انجام شد. نتایج پژوهش نشان می دهد بین دو متغیر اعتماد بنفس و پیشرفت تحصیلی ارتباط معنی دار و مثبتی وجود دارد بطوریکه افزایش اعتماد بنفس باعث افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسط شهرستان ایذه می گردد. |
کلیدواژه ها |
کلمات کلیدی: اعتماد بنفس، همبستگی، دانش آموزان، شهرستان ایذه |
وضعیت: پذیرفته شده |