بررسی کلی کلاسهای چندپایه (مسائل اساسی، مدیریت، محاسن و محدودیتها) |
کد مقاله : 1105-HMA |
نویسندگان |
نسا عارضی * دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی فرهنگیان |
چکیده مقاله |
مسئله برگزاری کلاسهای چندپایه یکی از مشکلات اساسی معلمان ابتدایی در نظامهای آموزشی بوده و مخصوصاً معلمان کمسابقه با مشکل مدیریت و کمآوردن زمان در این کلاسها مواجهاند و از مشکلات و مسائل اساسی دانشآموزان کلاسهای چندپایه چندان خبر ندارند به همین دلایل مقاله حاضر باهدف توصیفی کلی در مورد ویژگیهای کلاسهای چندپایه، نحوه مدیریت زمان و اداره کلاسهای چندپایه، مسائل و مشکلات اساسی درگیر کننده معلمان و دانشآموزان در کلاسهای چندپایه، تعاریف کلاسهای چندپایه، ویژگیهای مدیر و معاون آموزگاران و نحوه کار آنها و مزایا، محاسن و مشکلات اساسی در کلاسهای چندپایه تهیه و تدوین گشته. این پژوهش بهصورت کتابخانهای تهیهشده و از پژوهشها و کتابهای منتشرشده درزمینه کلاسهای چندپایه جهت تدوین این مقاله استفادهشده است و پس از نتیجهگیری پیشنهاد و راهکارهایی برای مؤثر ساختن امر یاددهی-یادگیری و مؤثر ساختن کلاسهای چندپایه در مورد مدیریت زمان و نحوه برخورد بادانشآموزان تیزهوش در کلاسهای چندپایه روستایی ارائه گشته است. |
کلیدواژه ها |
کلاسهای چندپایه، مدیریت، مدیریت زمان، محاسن و مشکلات |
وضعیت: پذیرفته شده |