اختلالات یادگیری |
کد مقاله : 1101-HMA (R1) |
نویسندگان |
علی پورامامی *1، مرید نیازی2، کرم صرفه جو3، اسد فلاح4، سیدمحسن موسوی نیا5، اسد خاوری6 1دانشگاه فرهنگیان اندیمشک 2ریاست مرکز 3استاد 4کارشناس مسول آموزش 5کارشناس آموزش 6مسول مالی |
چکیده مقاله |
اختلالات یادگیری به سه دسته ی ناتوانی یادگیری ریاضیات، ناتوانی یادگیری خواندن و ناتوانی بیان کتبی و نوشتن تقسیم می شود.اختلالات یادگیری ارتباطی با کم هوشی یا دیر آموزی دانش آموزان ندارد.هر اختلالی که در آن موفقیت تحصیلی فرد باتوجه به سن و آموزش و هوش ،بر اساس آزمون های معیارخواندن و نوشتن و محاسبه از آنچه انتظار می رود بسیار کمتر باشد،اختلال یادگیر توصیف می شود.اختلال یادگیری یعنی رشد ناکافی مهارت های خاص تحصیلی که به علت بیماری جسمی یا عصبی نباشد. یعنی این عدم توانایی در حوزه ی تحصیلی خاص زیر سطح مورد انتظار بر اساس سن ،هوش ،و آموزش کلاسی کودک می باشد.دراین مقاله سعی شده است براساس روش های توصیفی-تحلیلی ومطالعات روانشناسی،اختلالات یادگیری وناتوانی های رفتاری این مشکل رامطرح وروش های توانایی برطرف کردن این موضوع راارائه نماید. |
کلیدواژه ها |
اختلالات یادگیری،ناتوانی،روانشناسی،هوش،رفتار |
وضعیت: پذیرفته شده |