تربیت و آسیبشناسی شبکههای اجتماعی در بین دانشآموزان |
کد مقاله : 1075-HMA |
نویسندگان |
فاطمه چنانی *1، حمیلا چرنگ2، طاهره حسین زاده3 1استاد دانشگاه فرهنگیان فاطمه زهرا اهواز، دبیر رسمی آموزش و پرورش، شوش دانیال 2سرگروه درس عربی، متوسطه دوم، شهرستان شوش دانیال، دبیر دبیرستان های شهرستان شوش دانیال 3دبیر زبان انگلیسی، مقطع متوسطه دوم، مدارس آموزش و پرورش بخش شاوور |
چکیده مقاله |
شبکههای اجتماعی، محل گردهمایی صدها میلیون کاربر اینترنت است که بدون توجه به مرز، زبان، جنس و فرهنگ، به تعامل و تبادل اطلاعات میپردازند. امروزه شبکههای اجتماعی با برداشتن محدودیتهای فرهنگی و جغرافیایی، سهولت کار را برای کاربران دو چندان کرده و در تمامی مراحل اعم از تبلیغ، جذب، پشتیبانی و حمایت از پیروان و فریفتگان خود از آن بهرۀ وافی و کامل را میبرند. امروزه دسترسی آسان به فضای مجازی واقعیتی دردناک بهویژه در مورد نوجوانان به حساب میآید. در این رابطه دانش آموزان بهعنوان یکی از اقشار آسیبپذیر جامعه، به این دلیل که آیندهسازان فردای کشورند و هر نوع آسیبی به این قشر باعث تزلزل در بنیانهای جامعه خواهد شد، از اهمیت ویژهای برخوردارند. در این میان نقش مسئولان فرهنگی کشور و مهمتر از آن نقش بیبدیل مدرسه در امر تربیت دانشآموزان نقش کلیدی تلقی گردیده و با همکاری همه مسئولان و نهادهای جامعه با بسترسازی فرهنگ صحیح استفاده از اینترنت و تقویت باورهای دینی و مذهبی امید است که بتوان از آسیبهای اجتماعی دانشآموزان تاحدود زیادی کاست. این مقاله که با روش تحلیلی و توصیفی و بر مبنای مطالعات کتابخانهای صورت گرفته است، ضمن تعریف آسیبشناسی و شبکهاجتماعی به بیان برخی از آسیبهای آن در میان دانشآموزان خواهد پرداخت. در پایان پیشنهاداتی نیز ارائه خواهد شد. |
کلیدواژه ها |
تربیت، شبکهاجتماعی، آسیبشناسی، دانشآموز، نظام آموزشی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |