بررسی راه های ارتقاء کیفیت آموزشی دانش آموزان دبیرستان های بهبهان از دیدگاه دبیران مقطع متوسطه شهر بهبهان
کد مقاله : 1072-HMA
نویسندگان
مهران معماری *1، سعید طیبی2
1فرهنگیان
2کارشناس ارشد مدیریت،
چکیده مقاله
هدف: این پژوهش با هدفِ بررسی راه های ارتقاء کیفیت آموزشی دانش آموزان دبیرستان های بهبهان از دیدگاه دبیران مقطع متوسطه شهر بهبهان انجام گردید.
روش: روش پژوهش توصیفی از نوع اکتشافی بوده و برای ساخت این ابزار با استفاده از مطالعه متون و سوابق موجود و ارایه پرسش نامه باز پاسخ، کلیه عواملی که می توانست در این زمینه نقش داشته باشد شناسایی شده و پس از انجام اصلاحات، پرسش نامه مقدماتی با 4 عامل تهیه و با فرمت لیکرت در اختیار نمونه اصلی پژوهش قرار داده شد. جامعه آماری پژوهش کلیه دبیران مقطع متوسطه شهر بهبهان در سال تحصیلی 95-1394 بودند که با در نظر گرفتن جدول مورگان و نوع تحقیق، تعداد 300 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند.
یافته ها: با توجه به معنادار شدن KMO (کفایت نمونه‌گیری) برابر با 67/0 و آزمون کرویت بارتلت برابر با 59/1257، (001/0 نتیجه گیری: با توجه به نتایج به دست آمده، پرسش‌نامة «سنجش راه های ارتقاء کیفیت آموزشی دانش آموزان دبیرستان های شهرستان بهبهان» از اعتبار و روایی مناسب برخوردار است و می‌توان از آن به عنوان ابزاری مناسب برای پژوهش در این زمینه استفاده کرد.
کلیدواژه ها
راه های ارتقاء کیفیت آموزشی، دبیران دبیرستان های شهرستان بهبهان، تحلیل عوامل.
وضعیت: پذیرفته شده