تأثیر بازی درمانی بر رشد مهارت حرکتی در کودکان پیش دبستانی
کد مقاله : 1065-HMA
نویسندگان
منا گودرزی *، افسانه سیف، طاهره صادقی، رحمت اله خوارزمی رحیم آبادی
موسسه ویهان آموزش طلوع شمال- رشت- ایران
چکیده مقاله
هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی بازی درمانی گروهی بر رشد مهارت حرکتی کودکان پیش دبستانی شهر شیراز بود . به لحاظ ماهیت و اهداف ، این پژوهش از نوع کاربردی و برای اجرای آن از روش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه کودکان پیش دبستانی شهر شیراز بود و از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شد و نمونه ها شامل 30 دانش آموز پسر و دختر در سنین 5 تا 6 ساله بود . در مرحله پیش آزمون ، آزمون رشد نیوشا بر روی 30 نفر (15 نفر گروه آزمایش و 15 نفر گروه گواه ) اجرا شد . سپس 12 جلسه آموزشی بازی درمانی گروهی برای گروه آزمایش اعمال شد و مجدداً پس آزمون اجرا شد . جهت سنجش داده های آماری از روش تحلیل کوواریانس چند متغییره (مانکوا )استفاده شد. نتایج نشان داد که بازی درمانی گروهی باعث افزایش و رشد مهارت حرکتی در کودکان پیش دبستانی شده است .
کلیدواژه ها
بازی درمانی ، مهارت حرکتی ، پیش دبستانی
وضعیت: پذیرفته شده