بررسی تأثیر روش ساخت گرایی E5 بر پیشرفت تحصیلی در درس فارسی دانش آموزان پایه ششم شهرستان اهواز سال تحصیلی 97-1396 |
کد مقاله : 1060-HMA (R1) |
نویسندگان |
زینب اسکندری *1، زهرا اسکندری2 1کارشناس ارشد آموزش و پرورش ابتدایی، گروه آموزش ابتدایی، اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز، سازمان آموزش و پرورش استان خوزستان 2دانشجوی کارشناس ارشد آموزش ابتدایی، گروه آموزش ابتدایی، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر |
چکیده مقاله |
پژوهش های فراوان نشان داده است که درگیر شدن فعالانه در یادگیری، به یادسپاری و فهم بهتر و کاربرد فعالانه دانش منجر می شود. روش ساخت گرایی E5 یکی از به روزترین و بهترین روش های آموزشی فعال است. این مطالعه از نوع توصیفی - پیمایشی بوده و بر روی دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی به انجام رسیده است. در این مطالعه سه خرده مهارت پیشرفت سواد خواندن متن ادبی، پیشرفت سواد خواندن متن اطلاعاتی و پیشرفت سواد خواندن متن مورد بررسی قرار گرفته است. افراد نمونه به مدت سه هفته متوالی مورد آموزش به روش ساخت گرایی قرار گرفتند و در انتها داده های حاصل با کمک نرم افزار SPSS و آزمون آماری t-student با سطح معنی داری 0.05>p مورد آنالیز قرار گرفتند. در انتها نتیجه گرفته شد که روش ساخت گرایی می تواند پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس فارسی را بهبود بخشد. |
کلیدواژه ها |
روش تدریس، ساخت گرایی، پیشرفت تحصیلی، درس فارسی |
وضعیت: پذیرفته شده |