بررسی تأثیر روش ساخت گرایی E5 بر پیشرفت تحصیلی در درس فارسی دانش آموزان پایه ششم شهرستان اهواز سال تحصیلی 97-1396
کد مقاله : 1060-HMA (R1)
نویسندگان
زینب اسکندری *1، زهرا اسکندری2
1کارشناس ارشد آموزش و پرورش ابتدایی، گروه آموزش ابتدایی، اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز، سازمان آموزش و پرورش استان خوزستان
2دانشجوی کارشناس ارشد آموزش ابتدایی، گروه آموزش ابتدایی، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر
چکیده مقاله
پژوهش های فراوان نشان داده است که درگیر شدن فعالانه در یادگیری، به یادسپاری و فهم بهتر و کاربرد فعالانه دانش منجر می شود. روش ساخت گرایی E5 یکی از به روزترین و بهترین روش های آموزشی فعال است. این مطالعه از نوع توصیفی - پیمایشی بوده و بر روی دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی به انجام رسیده است. در این مطالعه سه خرده مهارت پیشرفت سواد خواندن متن ادبی، پیشرفت سواد خواندن متن اطلاعاتی و پیشرفت سواد خواندن متن مورد بررسی قرار گرفته است. افراد نمونه به مدت سه هفته متوالی مورد آموزش به روش ساخت گرایی قرار گرفتند و در انتها داده های حاصل با کمک نرم افزار SPSS و آزمون آماری t-student با سطح معنی داری 0.05>p مورد آنالیز قرار گرفتند. در انتها نتیجه گرفته شد که روش ساخت گرایی می تواند پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس فارسی را بهبود بخشد.
کلیدواژه ها
روش تدریس، ساخت گرایی، پیشرفت تحصیلی، درس فارسی
وضعیت: پذیرفته شده