روش یادگیری معکوس در آموزش ریاضی
کد مقاله : 1058-HMA (R1)
نویسندگان
مائده رضوی منش *، رقیه نویصری
دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت فاطمه الزهرا (س)-اهواز
چکیده مقاله
هدف این تحقیق بررسی روش یادگیری معکوس در آموزش ریاضی دانش آموزان می باشد. روش ﭘﮋوﻫﺶ نیمه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون با یک گروه کنترل بود؛ و جامعه آماری آن، دانش آموزان دختر پایه دهم ریاضی شهر اهواز در سال تحصیلی 99-98 می باشد؛ که از میان آنها نمونه ای به حجم 24 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. گروه آزمایش به مدت 8 جلسه تحت راهبرد یادگیری معکوس؛ و گروه کنترل طبق معمول تحت روش سنتی (مستقیم) در درس ریاضی قرار گرفتند. بعد از اتمام جلسات آموزشی، بر روی هر دو گروه پس آزمون اجرا شد.
کلیدواژه ها
یادگیری معکوس، ریاضی، آموزش، الگوی نوین تدریس.
وضعیت: پذیرفته شده