روش یادگیری معکوس در آموزش ریاضی |
کد مقاله : 1058-HMA (R1) |
نویسندگان |
مائده رضوی منش *، رقیه نویصری دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت فاطمه الزهرا (س)-اهواز |
چکیده مقاله |
هدف این تحقیق بررسی روش یادگیری معکوس در آموزش ریاضی دانش آموزان می باشد. روش ﭘﮋوﻫﺶ نیمه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون با یک گروه کنترل بود؛ و جامعه آماری آن، دانش آموزان دختر پایه دهم ریاضی شهر اهواز در سال تحصیلی 99-98 می باشد؛ که از میان آنها نمونه ای به حجم 24 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. گروه آزمایش به مدت 8 جلسه تحت راهبرد یادگیری معکوس؛ و گروه کنترل طبق معمول تحت روش سنتی (مستقیم) در درس ریاضی قرار گرفتند. بعد از اتمام جلسات آموزشی، بر روی هر دو گروه پس آزمون اجرا شد. |
کلیدواژه ها |
یادگیری معکوس، ریاضی، آموزش، الگوی نوین تدریس. |
وضعیت: پذیرفته شده |