| تحلیل و بررسی انواع الگوهای تدریس برتر و نوین و تاثیر آن بر پیشرفت دانش آموزان | 
| کد مقاله : 1055-HMA | 
| نویسندگان | 
| نیلوفر  اصلاحی نژاد *، سهیلا  احمدنژاد دانشگاه فرهنگیان خدیجه کبری(س) | 
| چکیده مقاله | 
| چکیده: یکی از مشکلات مهم و اساسی در نظام آموزش و پرورش خصوصا در کشور ما به کار نگرفتن روش های تدریس نوین در آموزش است به همین سبب کیفیت آموزش از سطح مطلوب برخودار نیست و دانش آموزان علاقه زیادی به تحصیل نشان نمی دهند. در این پژوهش سعی کرده ایم راهبردهای استفاده از الگوها و ضعف و قوت معلمان و اساتید را در استفاده از الگوها بیان کنیم.همچنین میزان اثر بخشی الگوهای برتر تدریس در افزایش یادگیری و پیشرفت دانش آموزان بررسی شده است. از آن جایی که اهمیت و کارکردهای الگوها بسیار زیاد است در طراحی آن ها نکاتی بسیار مهم وجود دارد که باید به ان توجه کرد. هر یک از الگوها معایب و مزایایی دارد، و هیچ کدام به طور کامل مناسب همه ی دروس نمیباشد. مثلا در کلاسی که تعدادی دانش آموز کم رو وجود دارد الگوهای مشارکتی و گروهی کاربرد بیشتری دارد، زیرا استفاده از بحث های گروهی دانش آموزان را فعال و مشتاق میکند و کلاس را از حالت کسالت بیرون می آورد و سطح آموزشی بالاتر می رود. | 
| کلیدواژه ها | 
| واژه های کلیدی: انواع الگوهای تدریس، الگوهای نوین ، تدریس ، تربیت، تربیت معلم | 
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |