تحلیل و بررسی انواع الگوهای تدریس برتر و نوین و تاثیر آن بر پیشرفت دانش آموزان |
کد مقاله : 1055-HMA |
نویسندگان |
نیلوفر اصلاحی نژاد *، سهیلا احمدنژاد دانشگاه فرهنگیان خدیجه کبری(س) |
چکیده مقاله |
چکیده: یکی از مشکلات مهم و اساسی در نظام آموزش و پرورش خصوصا در کشور ما به کار نگرفتن روش های تدریس نوین در آموزش است به همین سبب کیفیت آموزش از سطح مطلوب برخودار نیست و دانش آموزان علاقه زیادی به تحصیل نشان نمی دهند. در این پژوهش سعی کرده ایم راهبردهای استفاده از الگوها و ضعف و قوت معلمان و اساتید را در استفاده از الگوها بیان کنیم.همچنین میزان اثر بخشی الگوهای برتر تدریس در افزایش یادگیری و پیشرفت دانش آموزان بررسی شده است. از آن جایی که اهمیت و کارکردهای الگوها بسیار زیاد است در طراحی آن ها نکاتی بسیار مهم وجود دارد که باید به ان توجه کرد. هر یک از الگوها معایب و مزایایی دارد، و هیچ کدام به طور کامل مناسب همه ی دروس نمیباشد. مثلا در کلاسی که تعدادی دانش آموز کم رو وجود دارد الگوهای مشارکتی و گروهی کاربرد بیشتری دارد، زیرا استفاده از بحث های گروهی دانش آموزان را فعال و مشتاق میکند و کلاس را از حالت کسالت بیرون می آورد و سطح آموزشی بالاتر می رود. |
کلیدواژه ها |
واژه های کلیدی: انواع الگوهای تدریس، الگوهای نوین ، تدریس ، تربیت، تربیت معلم |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |