اثربخشی رویکرد آموزشی یادگیری در حد تسلط بر میزان یادگیری واژگان زبان انگلیسی در دانشآموزان متوسطه |
کد مقاله : 1054-HMA (R1) |
نویسندگان |
محمد برنا * مدرس، دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
با توجه به اهمیت یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بینالمللی، هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر رویکرد آموزشی یادگیری در حد تسلط بر میزان یادگیری واژگان زبان انگلیسی در دانشآموزان پایهی سوم متوسطه بوده است. پژوهش حاضر از نوع شبه آزمایشی با استفاده از اجرای پیشآزمون و پسآزمون است. جامعهی آماری در پژوهش حاضر شامل کلیهی دانشآموزان پسر پایهی سوم متوسطهی مدارس دولتی شهرستان رامهرمز در سال تحصیلی 1396-1395 بوده که از میان آنها دو کلاس بهصورت نمونهگیری در دسترس انتخاب گردیدند. بهمنظور جمعآوری اطلاعات از آزمونهای علمی معلم ساخته استفاده شد. یافتهها نشان داد که رویکرد آموزشی یادگیری در حد تسلط در مقایسه با رویکرد سنتی از اثربخشی بیشتری بر یادگیری واژگان زبان انگلیسی برخوردار بوده است. بر اساس یافتههای پژوهش میتوان نتیجه گرفت که رویکرد آموزشی یادگیری در حد تسلط با فراهم آوردن زمان کافی، توجه به تفاوتهای فردی و نیز تعامل میان دانشآموزان، فرصتهای کمنظیری را به منظور یادگیری از طریق همیاری برای دانشآموزان ضعیفتر فراهم میکند. لذا این پژوهش استفاده از آموزههای رویکرد آموزشی یادگیری در حد تسلط را به منظور ارتقاء دانش واژگانی دانشآموزان فراهم میآورد. |
کلیدواژه ها |
: یادگیری در حد تسلط، نظام آموزش فردی، واژگان زبان انگلیسی، تسلطیابی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |