چگونه توانستم باعث بهبود وضعیت رفتاری دانشآموزان در زمینهی پرخاشگری در پایههای ششم شوم؟ |
کد مقاله : 1045-HMA |
نویسندگان |
فرشته دروازه دار * آموزگار |
چکیده مقاله |
چکیده: در سال تحصیلی 95-94 در پایه ششم آموزشگاه مطهره مشغول به خدمت شدم . با دانش آموزانی مواجه شدم که دارای اختلالات رفتاری از قبیل شلوغی غیر نرمال ، مسخره کردن دیگران، اذیت کردن دیگران زدو خوردهای شدید ، شکستن شیشه، بی احترامی های مکرر نسبت به اولیا مدرسه ، فحش دادن به دیگران ، لجبازی ، تنبلی ، بودند. هرچند که سطح پرخاشگری کودکان از موقعیتی به موقعیت دیگر فرق می کند ولی کودکان از لحاظ تداوم رفتار پرخاشگرانه در طول زمان با هم فرق دارند در سال های اولیه به پرخاشگرند جوانی و بزرگسالی هم پرخاشگر خواهند بود و کودکانی که---- پرخاشگر نیستند به احتمال زیاد در بزرگسالی هم--------- پرخاشگرنخواهند بود. بعضی از مطالعات نشان می دهد که ثبات پرخاشگری دخترها در طول زمان کمتر از پسرهاست و چند تحقیق دیگر نشان داده است که دخترها و پسرها از این لحاظ تفاوتی ندارند. پرخاشگری که به صورت رفتارهای پرخاشگرانه مشخص می شود ناشی از محرومیتها و کمبودهای فرد می باشد. محیط و افرادی که فرد با آنها در ارتباط است نقش موثری در این فرآیند دارند هدف از این پژوهش شناخت --------- عوامل موثر در پرخاشگری دانش آموزان ابتدایی و روش های غیر مناسب رفتاری است ، لذا تصمیم گرفتیم سه موردی ---- را که بیشتر در رفتار این دانش آموزان دیده می شد را مورد بررسی قرار دهیم. |
کلیدواژه ها |
رفتار پرخاشگر- اختلالات رفتاری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |