چگونه توانستم ضعف روخوانی دانش آموزانم را بر طرف کنم ؟ |
کد مقاله : 1040-HMA |
نویسندگان |
خدیجه محمدی پور * آموزگار پایه اول / آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز |
چکیده مقاله |
این پژوهش در مورد ضعف دانش آموزان در درس روخوانی است . که ابتدا به امر پس از طی مراحلی علل بوجود آمدن این مسئله را شناسایی کرده و در جهت رفع این امر در خانه و مدرسه با اولیا بحث و تبادل نظر لازم در جلسات مختلف به عمل آمد تا در برطرف کردن مشکل نامبرده اقدام مقتضی صورت پذیرد . می دانستم علاقه به قصّه را خداوند به صورت فطری در درون انسان ها قرار داده است و حتی قرآن مجید پر از قصّه ها و تمثیل هایی است ، که لباس سخن خداوند شده اند تا مایه های عبرت همگان را فراهم سازند . برای حلّ مشکل روخوانی در پایه ی اوّل ابتدایی با توجه به علاقه نداشتن اکثر دانش آموزان به مسئله ی خواندن درس، که بنده این بی علاقه بودن را در ناتوانی آن ها در روخوانی تشخیص داده بودم، تصمیم گرفتم با طراحی دفتری به عنوان دفتر داستان نویسی، از یک سو علاقه ی بچّه ها را به مسئله ی خواندن تحریک نموده تا بدین طریق نه تنها روخوانی بلکه درس دیکته و حتی سایر دروس دانش آموزان را تقویت کرده و از سوی دیگر حال و هوای کلاس را برای شاگردان شاداب و جذاب نمایم . |
کلیدواژه ها |
کلید واژه : ضعف در روخوانی ، دانش آموزان ، معلّم . |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |