عنوان: مقایسه تأثیر آموزش به روش یادگیری مشارکتی و سخنرانی بر رشد های ارتباطی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی ناحیه یک شهر اهواز مهارت در درس علوم در سال تحصیلی 97 - 96 |
کد مقاله : 1029-HMA |
نویسندگان |
فرشته دروازه دار * آموزگار |
چکیده مقاله |
هدف از این پژوهش بررسی و مقایسه آموزش به روش یادگیری مشارکتی و سخنرانی بر رشد مهارت های ارتباطی دانش آموزان دختر پایه ششششت ابتدایی ششهر اهواز بودط طرپ پژوهش از نون نیمه آزمایششی با پیش آزمون پس آزمون و گروه کنترل بودط جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان ناحیه یک شهر اهواز که در سال 1397 - 1396 مشغول به تحصیل شششودط که از میان آنان بودند را شششامل می 40 گیری تصششاد ی چند مرحله ای انتخاب و در دو گروه نفر به روش نمونه آزمایش و گواه ) هر گروه 20 نفر( قرار گر تندط ابزار پژوهش پرسشنامه مهارت های ارتباطی کوئین دام ) 2004 ( بودط گروه آزمایش طی 6 جل سه تحت آموزش درس علوم به روش یادگیری م شارکتی قرار گر تند و گروه گواه نیز طی 6 جل سه به روش سشششخنرانی درس علوم را را گر تندط دادهها با بهرهگیری از آزمون تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گر تط نتایج ن شان داد که آموزش به روش یادگیری م شارکتی و سخنرانی بر ر شد مهارت های توانایی دریا ت و ار سال پیام، کنترل عاطفی، مهارت گوش دادن، بینش نسبت به رآیند ارتباط و ارتباط توأم با قاطعیت با یکدیگر تفاوتی ندارد |
کلیدواژه ها |
کلمات کلیدی: مهارت های ارتباطی، سخنرانی، یادگیری مشارکتی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |