| عنوان: مقایسه تأثیر آموزش به روش یادگیری مشارکتی و سخنرانی بر رشد های ارتباطی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی ناحیه یک شهر اهواز  مهارت در درس علوم در سال تحصیلی 97 - 96 | 
| کد مقاله : 1029-HMA | 
| نویسندگان | 
| فرشته  دروازه دار * آموزگار | 
| چکیده مقاله | 
| هدف از این پژوهش بررسی و مقایسه آموزش به روش یادگیری مشارکتی و سخنرانی بر رشد مهارت های ارتباطی دانش آموزان دختر پایه ششششت ابتدایی ششهر اهواز بودط طرپ پژوهش از نون نیمه آزمایششی با پیش آزمون پس آزمون و گروه کنترل بودط جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان ناحیه یک شهر اهواز که در سال 1397 - 1396 مشغول به تحصیل شششودط که از میان آنان  بودند را شششامل می 40 گیری تصششاد ی چند مرحله ای انتخاب و در دو گروه  نفر به روش نمونه آزمایش و گواه ) هر گروه 20 نفر( قرار گر تندط ابزار پژوهش پرسشنامه مهارت های ارتباطی کوئین دام ) 2004 ( بودط گروه آزمایش طی 6 جل سه تحت آموزش درس علوم به روش یادگیری م شارکتی قرار گر تند و گروه گواه نیز طی 6 جل سه به روش سشششخنرانی درس علوم را را گر تندط دادهها با بهرهگیری از آزمون تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گر تط نتایج ن شان داد که آموزش به روش یادگیری م شارکتی و سخنرانی بر ر شد مهارت های توانایی دریا ت و ار سال پیام، کنترل عاطفی، مهارت گوش دادن، بینش نسبت به رآیند ارتباط و ارتباط توأم با قاطعیت با یکدیگر تفاوتی ندارد | 
| کلیدواژه ها | 
| کلمات کلیدی: مهارت های ارتباطی، سخنرانی، یادگیری مشارکتی | 
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |