بررسی تحلیلی روش های نوین تدریس : جیگساو، سکوسازی و مونته سوری
کد مقاله : 1026-HMA
نویسندگان
سیده مینا موسوی *، کوثر میری
آموزش و پرورش
چکیده مقاله
در دنیای امروزه، شیوه های تدریس متحول شده و روش های آموزشی فعال دارای اهمیت ویژه ای در مباحث آموزشی و تربیتی گشته اند. مطالعات قبلی محققان نشان داده است که استفاده از روش های تدریس فعال باعث یادگیری هرچه بهتر دروس توسط دانش آموزان شده و این یادگیری همراه با لذت بیشتری است. در حال حاضر در نظام آموزشی فعلی ایران، متاسفانه هم چنان از شیوه های تدریس سنتی استفاده شده و به شیوه های نوین تدریس کمتر بها داده می شود. از آن جایی که این شیوه ها تا حدود زیادی مهجور مانده است ادبیات موجود در این زمینه ناکافی به نظر می رسند، از این رو مقاله حاضر در نظر دارد تا به معرفی سه شیوه نوین تدریس بپردازد. بنابراین پس از بیان مقدمه ای درخصوص آموزش و روش تدریس، این مقاله در ابتدا به تبیین روش های فعال تدریس پرداخته است؛ سپس سه شیوه نوین تدریس را به طور کامل تشریح نموده و سپس این شیوه ها را با یکدیگر مقایسه می نماید. بخش انتهایی مقاله نیز به نتیجه گیری و جمع بندی پرداخته است.
کلیدواژه ها
روش تدریس فعال، یادگیری، تعلیم و تربیت، یادگیری مشارکتی
وضعیت: پذیرفته شده