بررسی استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در آموزش و پرورش
کد مقاله : 1019-HMA
نویسندگان
محمد مکوندی *
مدرس دانشگاه فرهنگیان واحد اروند آبادان
چکیده مقاله
هدف اصلی مقالة حاضر بررسی شبکه های اجتماعی مجازی به عنوان یک ابزار نوین برای استفاده در امر آموزش و یادگیری بود.این مطالعه از نوع مروری است و با استفاده از بررسی مقالات علمی به نتایجی دست یافته است.در این پژوهش با بررسی پژوهش هایی که از شبکه های اجتماعی مجازی در حوزة آموزش و یادگیری استفاده کرده بودند، مشخص شد استفاده از این ابزار می تواند به برانگیختن رویکرد تحقیق، تحلیل و خلّاقیت، قوة قضاوت مستقل و خودآگاهی انتقادی در دانش آموزان منجر شود.نتایج حاصل از این مطالعه بیان کنندة مزایای استفاده از این ابزار برای معلمان و یادگیرندگان است.در پایان با تحلیل پژوهش های مورد مطالعه مؤلّفه های اصلی یادگیری که شامل مشارکت، چندرسانه ای بودن و یادگیرنده به عنوان تولیدکنندة دانش است شناسایی و معرفی شدند.
کلیدواژه ها
شبکه های اجتماعی مجازی، وب، آموزش، پرورش.
وضعیت: پذیرفته شده