| مقایسه ایده ها و ایدئولوژ های میلر و تایلر | 
| کد مقاله : 1012-HMA | 
| نویسندگان | 
| مبینا  رجبی *، مریم  بلدی، زهرا  دلیخون دانشگاه | 
| چکیده مقاله | 
| به شناخت ، پیشبینی ، سازماندهی و شکل دادن فعالیتهای آموزشی و پرورشی در حیطه یادگیری یادگیرندگان گفته میشود ، فهم برنامه درسی شاخهای از علوم تربیتی است . برنامهریزی درسی یکی از مهمترین شاخههای مطالعات برنامه درسی است که به (تدوین و اجرا و ارزشیابی) برنامه درسی میپردازد تعریف واحدی از برنامه درسی در میان صاحبنظران این علم وجود ندارد و هر کس بنا بر تفکرات خود تعریفی از برنامهریزی درسی ارائه داده است . بهطورکلی نگرشهای اساسی به برنامهریزی درسی به چند شاخه رشد فرایند ذهنی و عقلی ، منطقگرایی علمی ، تحقق خود و تطابق و بازسازی اجتماعی قابلتقسیم است . دو تن از صاحبنظران بنامی که در این زمینه آثار معتبری از خود منتشر کردهاند میلر و تایلر بوده است .مقاله حاضر بران است تا ضمن بررسی عمیق اندیشههای میلر در این زمینه تنوع برداشتها از ایدئولوژیها ، برنامه درسی و دلایل آن را بهگونهای منطقی به تصویر بکشد. | 
| کلیدواژه ها | 
| ایدئولوژیهای برنامه درسی ، تایلر،میلر،پستمدرنیم – رفتارگرایی پراگماتیسم | 
| وضعیت: پذیرفته شده |