| تربیت و آسیب شناسی شبکه های اجتماعی | 
| کد مقاله : 1002-HMA | 
| نویسندگان | 
| بهنام  حسیناک طحانی * دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان رسول اکرم اهواز | 
| چکیده مقاله | 
| هدف پژوهش حاضر، آسیب شناسی رابطه استفاده از شبکه های اجتماعی در ارتباط با تربیت کودکان و نوجوانان است. پرسش اصلی این است که شبکه های اجتماعی چه آسیب هایی را می تواند متوجه کودکان سازد و نقش تربیت تا چه اندازه در این زمینه کاربرد دارد؟ پژوهش حاضر با استفاده از پیمایش و بررسی دقیق اطلاعات آماری موجود و همچنین با تکیه بر نظریه های کاشت صورت بندی شده است. نتایج پژوهش حاضر حاکی از آن است که هرچه میزان مشارکت و فعال بودن کاربران در شبکه های اجتماعی افزایش یافته است ، بیش تر واقعی تلقی شده اند و از میزان تربیت اخلاقی و اجتماعی آن ها کاسته شده است. برای جلوگیری از این امر در وهله ی اول باید آسیب ها شناخته و تربیت درست متناسب با آن آموزش داده شود. نقش معلمان و خصوصا والدین در این زمینه بسیار پر رنگ است. | 
| کلیدواژه ها | 
| همایش ملی، آموزه های تربیت، آسیب شناسی، شبکه های اجتماعی، معلمان و والدین | 
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |